سامانه یکپارچه رتبه بندی و اعتبارسنجی

معرفی :

شاخص‌های رتبه‌بندی سامانه یکپارچه شامل دو بخش کمی و کیفی است. در مورد شاخص‌های کمی که دارای داده معین نزد یک مرجع حاکمیتی در سطح کشور بوده، اطلاعات از پایگاه داده‌های مختلف تجمیع و در سامانه پردازش شده که شامل اطلاعات بانک مرکزی، سازمان امور مالیاتی، جامعه حسابداران رسمی، گمرک، مجوزهای فعالیت از سامانه بهین‌یاب، مرکز اصناف، مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان غذا و دارو، سازمان تنظیم مقررات، وزارت فرهنگ و ارشاد، وزارت نیرو، وزارت صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی و … است. این شاخص‌ها در سه حوزه شاخص مسئولیت‌پذیری، شاخص‌های مالی و شاخص‌های کسب‌وکار-کمی دسته‌بندی شده و به صورت سیستمی در دوره‌های زمانی مشخص به‌روزرسانی می‌شوند.

شاخص‌های کیفی که دارای مرجع مشخص در سطح کشور نبوده و نیازمند دریافت اسناد و مدارک از متقاضی و ارزیابی‌های خبره‌محور است در چهار حوزه مدیریت و راهبری، عملکرد اقتصادی و تجاری، عملکرد اجتماعی و تشکلی و دورنمای کسب‌وکار دسته‌بندی شده و ارزیابی آن‌ها توسط مؤسسات رتبه‌بندی دارای مجوز قانونی از سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می‌پذیرد.

نحوه محاسبه سقف واردات:

طبق تصویب‌نامه شماره ۱۳۰۷۲۲/ت۵۵۷۴۳هـ مورخ 1397/10/4 هیئت محترم وزیران، سقف ارزشی واردات بر اساس رتبه‌بندی سامانه یکپارچه تعیین می‌شود و در صورت عدم امکان رتبه‌بندی، این سقف برای سال اول برابر ۵۰۰ هزار دلار خواهد بود.

بنگاه‌های اقتصادی برای دریافت مشاوره در زمینه ارتقای رتبه خود در سامانه یکپارچه و افزایش سقف واردات خود به ویژه در بخش شاخص‌های کسب‌وکار- کیفی می‌توانند نسبت به درخواست مشاوره از سازمان مدیریت صنعتی اقدام نمایند.

آدرس سامانه یکپارچه رتبه‌بندی و اعتبار سنجی

مقالات مرتبط

همه چیز در مورد کشنده مان
جمع‌بندی پرفروش‌ترین مدل‌های کشنده‌ داف
پرفروش‌ترین مدل‌های کشنده داف
اظهارنامه-گمرکی-چیست-؟
اظهارنامه گمرکی چیست ؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری مشخص شده اند *

لوگو-_اعتماد-تجارت-محیا-شرق

لینک‌ های مفید

واردات از چین به ایران

حمل و نقل دریایی

ارسال بار با هواپیما

خرید عمده از علی بابا

منبع‌یابی کالا از چین

دسترسی‌ سریع

وبلاگ

سوالات متداول

شرکت بازرگانی اعتماد تجارت محیا شرق

شرکت بازرگانی اعتماد تجارت محیا شرق در زمینه‌ی خدمات بازرگانی اعم از، واردات و صادرات و ترخیص از صفر تا صد کلیه‌ی فرآیند بازرگانی در خدمت مشتریان عزیز می‌باشد.

ارتباط با مجموعه بازرگانی اعتماد تجارت محیا شرق

دفتر مرکزی :

خراسان رضوی،‌ مشهد مقدس

بزرگراه وکیل‌آباد، وکیل‌آباد ۵۹

خیابان شریف ۹، پلاک۵، طبقه دوم

تمام حقوق وبسایت برای شرکت اعتماد تجارت محیا شرق محفوظ است.

طراحی و توسعه توسط grandgroups. ir

پیمایش به بالا